Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Ros-Marie Johansson - 5 januari 2011 12:05

-från och med du på radion...

Jag sitter här och ska skriva av mig fast de känns som om jag inte har vaknat än.
Jag hade kanske legat kvar i sängen nu om inte hyresvärden hade knackat på för att kika på våran trasiga blandare.

Igår fick jag höra att min äldsta barndomskompis ska ha barn i sommar.
Det är ju fantastiskt.
Jag längtar såtill att få träffa barnet och föräldrarna. :D
Det är ju så mysigt med bebisar.
Men tro nu inte att jag är så bebissjuk som jag låter.
Det blir nog barn på min front också men inte förän om ett par år.

Appropå radion som jag nämde tidigare så tänkte jag bara "tycka"en grej


De som sitter och pratar i radion, presenterar låtar och diskuterar saker som är aktuella...
de borde inte ha så välldigt personliga åsikter i saken , deras åsikter kan påverka lyssnarnas tycke om själva kanalen.

Som tex i morse där jag hörde  på en viss kanal att bandet Muse skall spela i rymden och radiopratarna satt då och diskuterade om hur detta kan se ut.
2st av 3 dissade bandet totalt medans den tredje parten inte alls hade någon ställnig.

Jag själv har inga synpunkter annat än att de vore coolt att ett av alla band gör något dyligt men för mig spelar det ingen roll vilket band som gör det .
Jag kritiserar inte Muse eller deras fans.

Va tycker ni ?

___________________________

Nu lite om filmen jag och viktor såg igårkväll.

Filmtitel: Inception
Längd: 142min

Skapare: Christopher Nolan

Genre: Thriller
Topplistan: 1a enl Hemmakväll

Roller: Leonardo Dicaprio,


Handling: Kan du se skillnaden mellan dröm och verklighet ?
Inte om du blandar in dina minnen i drömmen.
Ett gäng människor gräver sig in i de undermedvetna för att ändra en viss persons uppfattning.Allt detta genom att kontrollera hans drömmar,innifrån.


Tekniker: Det är eller ska vara en nervpirrande film och man märker tydligt försöken att skapa spänning.
Panoreringar med kameran jäms med den pulserande musiken.

Plus: Det är välldigt häftiga effekter och illusioner i filmen. Rysande bra
Minus: De var så överdrivet allt de sa och menade, man fattade säkerligen lika mycket om de bara sa hälften...


Betyg: Jag tycker filmen va .. dålig, inte kass, inte bra... men nog va shutter island mycket bättre allt...
filmen får en tvåa av fem.



so long !

Ovido - Quiz & Flashcards