Alla inlägg den 23 juli 2013

Av Ros-Marie Johansson - 23 juli 2013 01:02

Godnatt!

..istället för god kväll, det har vi passerat för länge sedan.


Idag har jag då fått mycket gjort men tyvärr inget pyssel.

Nä det handlar om tvätt, städ och lite "bak".
Ja när klockan slog 00:00 Fick jag en tokidé.
-Jag ska göra #krusbärskompott !

På med långbyxorna och tjocktröjan, för det är kallt ute må ni tro!
Å där stod jag i mörkret och plockade en liter krusbär.


 

Ni kan få det superenkla receptet!
1 L Krusbär
3 dl Vatten
1 1/2 dl Socker
& 1 st Kanelstång


Koka upp vattnet
Snoppa av krusbären och häll de i kastrullen med sockret samt kanelstången
Låt sjuda ca 15 min/tills de blir mjuka, helst utan omrörning 

(om man vill kan man förstärka kanelsmaken genom att hälla i lite extra kanel)



Servera med kall mjölk, helst en blandning av grädde & mjölk.

        


I morgon ska jag in till Valbo för inhandling av material till mitt hobbyrum.
På kvällen blir det en sväng till #Ön #Hedesunda för att ta mig en titt på #Sveningvars.

Natti ;) 





Ovido - Quiz & Flashcards