Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av Ros-Marie Johansson - 18 augusti 2013 20:20

Stress känner nog de flesta idag mer eller mindre.
Jobb
Skola
Boende
Ekonomi
Relation
Barn
Framtid
Hälsa
Utseende
Ja listan kan vara mycket längre..

Så stressad innuti, vet knappt hur jag ska bära mig åt längre.
Jag ramlade ner i ett djup förra sommaren och som en svans till det vart jag sjuk.
Fick blåsor som vägrade gå över.
Först när jag för tillfället lärde mig varva ner så vart imunförsvaret starkare och blåsorna försvann.
Den tiden var riktigt jobbig både för mig och mina närmsta.
Jag var inte kapabel ens till vardagliga sysslor som att själv gå till toaletten, laga mat, slå på tv'n , ingenting!
Av detta vart jag så klart skärrad för livet.
Jag har blivit rädd för stress.
(Vilken latmask hon är va?)
Nej men helt seriöst så beter sig kroppen nu på så märkliga sätt och verkligen visar mig när jag är stressad.

Det finns ett uttryck som heter hopplös romantiker..
Jag är den hopplösa hjälparen.
Det bara bubblar tankar, vilja och drömmar i min kropp, alltid gjort.
Jag skulle vilja hjälpa världen.
Visserligen några människor åt gången men alla skulle jag vilja stå till tjänst på ett eller annat sätt.

Mamma säger: Tänk på dig själv nu, men jag förstår inte hur det kan vara så lätt att säga så för henne när hon är likadan.
<3 Tack för att du finns, Jag älskar dig!

Jag kom in som reserv på högskolan.
Så besviken jag vart på mig själv.
Att jag inte förstod bättre i skolan som att ta ansvar, ta reda på läxorna och nå bättre betyg.

Om det finns någon där uta som vet hur man stänger av..
Stressen & oron över att aldrig lyckas så ska jag fråga: HUR
HUR I HELLSICKE GÅRE TILL?!?





Skapa flashcards